Dovolená a dieta? Jde to dohromady!

Stoly prohýbající se jídlem, luxusní restaurace, kavárny s dortíky nebo stánky se zmrzlinou – snad na každém kroku se na dovolené nachází nějaké pokušení. Hlídání váhy je náročné během všedních dní, natož pak v průběhu prázdnin. Pojďte se podívat, jak si štíhlou linii udržet i na dovolené.

Chcete shodit nějaké to kilo? Základem správného a efektivního hubnutí je vždy vyvážený jídelníček. Ani na dovolené tomu není jinak. Při brouzdání internetem můžete natrefit na různé „ověřené“ rady, které vám mají pomoct při hubnutí. Šílené diety ale obvykle napáchají víc škody než užitku.

Když už se rozhodnete pro nějakou dietu, volte tu lékařsky ověřenou. Jednou z oblíbených možností je keto dieta. Aby měla kýžený efekt, je nutné dodržet sled několika fází. Pokud nemáte čas to studovat do detailu, vhod vám přijdou recenze ketodiet. Jakmile se naučíte nové recepty a zvyknete si na keto stravu, nebude pro vás těžké režim dodržet ani na dovolené.

Klíčová je pravidelnost a vyváženost

Výborné jídlo a ochutnávání exotických specialit k dovolené zkrátka patří. Tyto radosti si nemusíte odpírat ani při hubnutí. Stačí pamatovat na základní pravidlo: nepřejídat se, ale ochutnávat raději po menších porcích. Kvalita by zároveň měla vítězit nad kvantitou.

Pokud cestujete po vlastní ose, důležité je hlídat pravidelnost. Každé ráno začněte snídaní bohatou na bílkoviny, myslete také na dostatek ovoce a zeleniny. Hlídejte si rozložení jídel během dne. Obecně platí, že snídaně by měla tvořit 25 až 30 % vašeho denního energetického příjmu, oběd 30 % a večeře 20 až 25 %. Na dopolední a odpolední svačinu pak připadá po 10 %.

Překonejte nástrahy stravování all inclusive

Samostatnou kapitolou je all inclusive dovolená. Pohled na bohaté švédské stoly je výzvou pro každého, kdo si drží váhu. Existuje několik triků, díky kterým se domů nebudete vracet s několika kily navíc. Vyhněte se velkým talířům. Raději sáhněte po menších talířcích, na které se vám vejde méně jídla. Až polovinu z vašeho talíře by měla zabírat zelenina –⁠ a to u každého jídla. Nezapomínejte ani na pitný režim.

Pokud zapojíte pohyb, několik zhřešení rozhodně nevadí. Dobrou zprávou je, že na dovolené se běžně můžete pustit do celé plejády sportů. V hotelu s bazénem si každý den zaplavte, vyrazte na pěší výlet nebo sedněte na kolo a šlápněte do pedálů. Při zimní dovolené na horách je pak sportovní program asi jasný.

Hlavní jsou zážitky

Dovolenou máte jednou, maximálně párkrát do roka. Nemá cenu se trápit přísnými dietami a v konečném důsledku si zasloužené volno vůbec neužít. K čemu je vypadat skvěle, když psychicky v pohodě nebudete.

Dopřejte si proto dostatek spánku. Pokud máte spánkový deficit, kde jinde ho dohnat než na dovolené. Z hlavy vypusťte myšlenky na práci. Jestli to není nezbytně nutné, nenechte se rušit hovory z práce a nekontrolujte pracovní e-maily. Raději se začtěte do oddechové knihy od svého oblíbeného autora, do ruky vezměte koktejl a svezte se na vlně pohody.

Pavla Hejduková
Latest posts by Pavla Hejduková (see all)