Spanilá cesta trabantů skrz naskrz Jižní Amerikou pokračuje. Dobytí jižního cípu!


11. 1. 2013, 19 hodin, 16 578 km – DOKÁZALI JSME TO! PROJELI JSME JIŽNÍ AMERIKU OD SEVERU NA JIH! Radarová stanice argentinského námořnictva – náš maják na konci světa. Cesta tu končí na útesu. Dál k jihu už jen lodi. A PAK ŽE TO NEJDE! NÁSLEDUJ SVÉ SNY!

Žlutá prdítka to dokázala! Na začátku září jsme byli u jejich slavnostního odjezdu z pražského Vyšehradu. Po několika metrech bylo třeba jednoho z trabantů roztlačovat. Zavládly pochyby – dostanou se vůbec přes české hranice? Ano. Dostali se mnohem, mnohem dál. Už mají před sebou jen poslední část cesty. Vzhůru do Buenos Aires!

Jaké byly jejich první krůčky na jihoamerické půdě?:)

„Snažit se přejet Jižní Ameriku výkvětem vozového parku socialistického průmyslu je pošetilé. Snažit se s ním projet Lethem trail je drzost.“, napsal Daň Pribáň, vedoucí výpravy, krátce před tím, než kola trabantů, fiata a jawy „drze“ vjela do srdce pralesa. Bláznivý konvoj legračních vozítek se pustil do boje se vzduchem horkým k zalknutí a vytrvale ukrajoval kilometry zdánlivě nesjízdných prašných cest.


Jak se staví most

Přes 20 tisíc kilometrů, taková je vzdálenost, kterou je třeba zdolat. Někdy se ale do cesty postaví k nepřekonání obtížné metry, například metry přes most, který si musíte postavit. Že to nejde? Ale kdeže…


Dálnice duchů, oficiálně neprůjezdná cesta

Že vám D1 občas pije krev? Seznamte se s BR319, dálnicí duchů, zoufalou snahou brazilské vlády proklestit si cestu hustým pralesem. Tenoučký asflat se postupem času rozlámal na  kry, se kterými zápasila kola žlutých ďáblů jako lvi. Poničenou cestu plnou bláta střídají poničené mosty. Zapojit se musí ruce, nohy, odvážné hlavy.

I hrdý šíp na blatníku skrz.cz naskrz jede statečně dál…


Trabant, kníže And!

Co všechno vydrží Trabanti, Jawa a Maluch? Hranice jejich možností posunula výzva amazonská a před jejich koly se vztyčila výzva výšková….Andy….jak dopadla? Vše řekla zpráva od Dana Pribáně.

„Trabantí výškový rekord a dost možna i rekord dvoutaktních aut – 4725 m.n.m. vlastnimi silami! JO!“

….Jaká další dobrodružství je čekají?
Těšíme se s Vámi.