Jak probíhá transformování automatizace ve Skrz.cz


Proč ve Skrz.cz využíváme automaty? Jednoznačně je to úspora času. Čas, který ušetříme můžeme dále investovat do analyzování nasbíraných dat a postupně sestavovat následnou marketingovou komunikaci.

Skrz.cz

Firma si prošla 8 letým vývojem na internetovém trhu. Ze začátku bylo na webu pár desítek slev z různých slevových portálů a e-shopů. Nabídky se ručně sbíraly z různých portálů a umisťovaly se na web. Firmy (sleváče a e-shopy) si začaly všímat zvýšeného trafficu, který jim chodil ze Skrz.cz. Zde se postupně pokládaly základní kameny inzertního systému. Tento systém prošel několika vývojovými stádii tak, aby každému klientovi co nejvíce vyhovoval dle jejich atribučních modelů.  V tuto chvíli se ve Skrz.cz primárně soustředíme na sdružování nabídek dovolených, cestování a zážitků.

Jak to vše vzniklo?

Z důvodu velkého počtu nabídek se Skrz.cz rozhodl pro vývoj vlastního automatu pro správu reklamních kampaní. Původní automat byl vytvořen pro správu facebookových kampaní. To, jak se postupovalo při tvorbě vlastního systému a jaké problémy se řešily, se můžete podívat na video zde a nebo si přečíst článek od Matěje Dvorského, ředitele Skrz.cz.

Po úspěšném propojení mezi naším systémem a Facebookem  (pomocí API) bylo následným krokem propojení systému Sklik a Google Ads. Tak jako u Facebooku tak i u Google je napojení na API realtime a to nám usnadňuje rychlou reakci na reklamy. U Skliku (API Drak) vidíme výsledky bohužel s denním zpožděním, nicméně Sklik si tento nedostatek uvědomuje a nad řešením aktivně spolupracujeme. (k 25. 4. 2019: momentálně pomocí API Drak testujeme novou možnost stahování real time statistik).

Implementování chytré automatizace se po spuštění  mohlo pochlubit až 180% nárůstem revenues YoY. Kompletní postřehy, analýzu a postupy automatizace si můžete přečíst v článku od nynější manažerky marketingu Skrz.cz, Dominiky Valeriánové.   

Výhody

V čem mají své výhody poloautomatizované kampaně?

Máme přehled nad inzeráty, které nám pozitivně či negativně vycházejí na návratnost investic (ROI). Dle aktuálních dat můžeme ovlivňovat výši CPC v systémech Sklik/Google Ads.

Automaty nám vypínají inzeráty, pokud se nějaká nabídka vyprodá. Tato funkcionalita nám šetří čas i peníze. Také pozitivně odráží to, že neoslovujeme naše potenciální zákazníky již vyprodanou nabídkou.

Během chvilky jsme schopni vyhodnotit, jaké trendy udává trh a v rychlosti reagovat na případný vývoj trhu. Ať už se jedná o search kampaně, obsah či remarketing.

Nejlepší věcí je však vyhodnocování A/B testování. Jelikož máme propojené naše automaty pomocí API s našimi interními statistikami, tak vyhodnocování nikdy nebylo snazší. V našem business modelu jsme primárně zaměřeni na  návratnost investic. Nicméně vytváříme A/B testy například:

  • Konverznost Landing Pages,
  • jaká výše slevy v titulku inzerátu ovlivňuje CTR,
  • jaká plocha v obsahu je konverznější,
  • testování vizuálu banneru.

Ve Skrz.cz se meze nekladou, a proto můžeme A/B testovat všechny věci, ve kterých vidíme potenciál a jsou spojeny s vizí firmy.

Další vývoj?

Automaty ve Skrz.cz nám v tuto chvíli fungují relativně přesně. S přibývajícími obchodními partnery a transformací trhu se také musíme soustředit na změnu našich automatů. Každý partner má svůj atribuční model a my musíme být schopni na tyto požadavky efektivně reagovat. S tím jsou spojeny nové metriky, které musíme být schopni postupně implementovat i do našich automatů.

 

Za celý Skrz.cz Martin Beránek